ÕPPIMINE JA VABA AEG 8. KLASSI ÕPILASTE
ELUS
Uuringu
eesmärk oli analüüsida 8. klassi õpilaste suhtumist koolisse ja õppeainetesse,
teada saada, palju aega kulutab 8. klassi õpilane kodutööde valmistamiseks,
millega ta vabal ajal tegeleb, millest huvitub, kui palju õpilasi käib
trennides või huviringides ja milline on nende ettekujutus tulevikust, kus
soovitakse jätkata haridusteed, mis eriala neile huvi pakub.
Uuringu
läbiviimiseks kasutati küsitlust, milles oli 8 enamasti valikvastustega küsimust. Kokku osales küsitluses 52 õpilast Tallinna Laagna Gümnaasiumi
8. klassidest, nendest 22 tüdrukut ja 30 poissi. 8. klassi
õpilaste vanus on enam-vähem ühtlane, suurem osa vastanutest on 14 aastat vana,
kuid on ka nooremaid ja vanemaid. See on tingitud sellest,
kui vana oli õpilane kooli sisse astudes ja kas ta jäi klassikursust kordama
või mitte.
Esimene
teema, mis meile huvi pakkus, kas
õpilastele üldse meeldib koolis käia. Vastused jagunesid 50%/50% ehk pooltele poistest ja pooltele tüdrukutest
meedlis, pooltele mitte. Põhjustest, miks ei meeldi koolis
käia, toodi välja, et koolis peab palju õppida, antakse palju kodutöid, see on
väsitav, pingeline või hoopis igav. Peamised põhjused, miks koolis meeldib
käia, on sõbrad, kellega saab koolis suhelda ja nalja teha ning uued teadmised
ja oskused, mis on tulevikus vajalikud.
Siis uuriti, milline on õpilaste lemmikaine koolis. Huvitaval kombel jäi esimesele kohale kehaline kasvatus. Põhjenduseks toodi võimalust liikuda, aktiivne olla, mängida ja sporti teha. Tänapäeva noored on tõesti väga energilised ja aktiivsed, seega on väga tore, kui saab kehalise kasvatuse tunnis seda energiat väljendada. Teisele kohale jäi matemaatika, mille põhjuseks on huvi selle aine vastu ja hea õpetaja. Paljudele meeldi ka kunstiõpetuse tund, sest seal saab vabamalt olla, rahulikult joonistada, mis ei nõua suuri teadmisi.
Samas uuriti, mis õppeaine üldse ei meeldi. Peaaegu kõik ained olid õpilaste poolt mainitud, kõige rohkem aga eesti keel, füüsika ja matemaatika. Põhjuseks oli välja toodud kas õpetaja või raskused aine õppimisel.
Kuna paljud õpilased ütlevad, et neil on koolis raske õppida ja antakse palju kodutöid, siis tahtsime teada saada, kui kaua teevad 8. klassi õpilased koduseid ülesandeid päevas. Üllatav oli see, et leidus üsna palju neid (kokku 12 õpilast), kes teevad koduseid ülesandeid ainult pool tundi, mis on meie arvates üsna vähe. Võib-olla on need õpilased tõesti väga andekad ning jõuavad nii kiiresti kõik ära teha, võib-olla on see aga õppeprobleemide põhjuseks. Suurem
osa õpilastest teeb koduseid ülesandeid aga 1 tund päevas. Uuringust selgus, et
tüdrukud teevad koduseid ülesandeid kauemini, nii et tüdrukud suhtuvad kodutöö
tegemissse tõsisemalt ja kohusetundlikumalt. Samas just poiste seas leidus
rohkem neid, kes teevad kodutöid 3 tundi päevas (6 õpilast), tüdrukuid oli aga
2.
Siis soovisime uurida, mida teevad tänapäeva noored vabal ajal. Kõige populaarsemad vastused olid arvitis istumine ja õues jalutamine. Hea, et noored ei istu pidevalt kodus arvuti taga, vaid käivad õues ka, suhtlevad sõpradega ka otseselt. Raamatuid loevad aga tänapäeva noored väga vähe, rohkema vaadatakse telekat ja istutatakse jälle arvutis.
Paljud õpilased käivad ka trennis või mõnes huviringis. Kõige populaarsem ala on sport, tüdrukute seas tantsimine, iluvõimlemine, aga ka jõutreeningud, poiste seas mitmed spordialad: korvpall, poks, tennis, jalgpall jt. Tüdrukute seas oli populaarne ka muusika. Mõned õpilased valisid ka „Muu“ variandi, täpsustades, et käivad keelte, arvuti ja enesekaitse kursustel.
Ja lõpetuseks küsisime õpilaste käest, kus na tahavad edasi õppida peale põhikooli lõppu. Tulemused näitasid, et suurem osa 8. klassi õpilastest (73%) väärtustab kõrgharidust ning soovib jätkata kooliteed gümnaasiumis. Osa aga väärtustab kutse varajast omandamist, mis ei välista ka haridustee jätkamist kõrgkoolis.
Suurem osa vastanutest ei tea veel, kelleks tahab saada ja mis eriala või kutse talle huvi pakub. Pakutud variantidest oli aga kõige populaarsem arstiteadus.
Siis uuriti, milline on õpilaste lemmikaine koolis. Huvitaval kombel jäi esimesele kohale kehaline kasvatus. Põhjenduseks toodi võimalust liikuda, aktiivne olla, mängida ja sporti teha. Tänapäeva noored on tõesti väga energilised ja aktiivsed, seega on väga tore, kui saab kehalise kasvatuse tunnis seda energiat väljendada. Teisele kohale jäi matemaatika, mille põhjuseks on huvi selle aine vastu ja hea õpetaja. Paljudele meeldi ka kunstiõpetuse tund, sest seal saab vabamalt olla, rahulikult joonistada, mis ei nõua suuri teadmisi.
Samas uuriti, mis õppeaine üldse ei meeldi. Peaaegu kõik ained olid õpilaste poolt mainitud, kõige rohkem aga eesti keel, füüsika ja matemaatika. Põhjuseks oli välja toodud kas õpetaja või raskused aine õppimisel.
Kuna paljud õpilased ütlevad, et neil on koolis raske õppida ja antakse palju kodutöid, siis tahtsime teada saada, kui kaua teevad 8. klassi õpilased koduseid ülesandeid päevas. Üllatav oli see, et leidus üsna palju neid (kokku 12 õpilast), kes teevad koduseid ülesandeid ainult pool tundi, mis on meie arvates üsna vähe. Võib-olla on need õpilased tõesti väga andekad ning jõuavad nii kiiresti kõik ära teha, võib-olla on see aga õppeprobleemide põhjuseks.
Siis soovisime uurida, mida teevad tänapäeva noored vabal ajal. Kõige populaarsemad vastused olid arvitis istumine ja õues jalutamine. Hea, et noored ei istu pidevalt kodus arvuti taga, vaid käivad õues ka, suhtlevad sõpradega ka otseselt. Raamatuid loevad aga tänapäeva noored väga vähe, rohkema vaadatakse telekat ja istutatakse jälle arvutis.
Paljud õpilased käivad ka trennis või mõnes huviringis. Kõige populaarsem ala on sport, tüdrukute seas tantsimine, iluvõimlemine, aga ka jõutreeningud, poiste seas mitmed spordialad: korvpall, poks, tennis, jalgpall jt. Tüdrukute seas oli populaarne ka muusika. Mõned õpilased valisid ka „Muu“ variandi, täpsustades, et käivad keelte, arvuti ja enesekaitse kursustel.
Ja lõpetuseks küsisime õpilaste käest, kus na tahavad edasi õppida peale põhikooli lõppu. Tulemused näitasid, et suurem osa 8. klassi õpilastest (73%) väärtustab kõrgharidust ning soovib jätkata kooliteed gümnaasiumis. Osa aga väärtustab kutse varajast omandamist, mis ei välista ka haridustee jätkamist kõrgkoolis.
Suurem osa vastanutest ei tea veel, kelleks tahab saada ja mis eriala või kutse talle huvi pakub. Pakutud variantidest oli aga kõige populaarsem arstiteadus.
UURIMISTÖÖ KÜSIMUSTIK
Tere!
Oleme TLG 8.B klassi õpilased Diana Mere ja Maria Orutar. Teeme uurimistööd
teemal „Õppimine ja vaba aeg 8. klassi õpilaste elus“ ning oleme väga
tänulikud, kui leiate aega meie küsimustik ära täita. Küsimustik on anonüümne
ning selle andmeid kasutatakse ainult uurimistöö kirjutamiseks. Aitäh!
klass _____ vanus ______ sugu _____
1.Kas teile meeldib koolis käia? Miks?
Jah
Ei
Põhjus_____________________________________________
2. Mis on teie lemmikõppeaine? Miks?
Aine __________________________________
Põhjus ________________________________________________________
3. Mis õppeaine teile üldse ei meeldi? Miks?
Aine________________________________________
Põhjus_______________________________________
4. Mitu tundi päevas teed sa koduseid ülesandeid?
u 0.5 tundi
u 1 tund
1-2 tundi
2-3 tundi
5. Millega sa vabal ajal tegeled?
Õues jalutamine
Arvutis istumine (mängud,
suhtlemine)
Raamatute lugemine
Teleka vaatamine
Muu (Täpsusta
________________________________________)
6. Kas sa käid
trennis/huviringis/huvikoolis? Millega tegeled?
Sport (täpsusta
____________________________________)
Muusika (täpsusta
_________________________________)
Kunst
(täpsusta____________________________________)
Muu (täpsusta
_____________________________________)
7. Kas sul on plaanis minna pärast põhikooli
lõppu gümnaasiumisse või kutsekooli?
Gümnaasium Kutsekool
8. Mis kutse/eriala teile huvi pakub? Miks?
Eriala/kutse__________________________
Põhjus ___________________________________________________________
No comments:
Post a Comment